Så blev jag Friskis ledare..

0kommentarer

Tänkte berätta hur det kom sig att jag blev Juniorledare på Friskis & Svettis.
 
Vinter 2010/2011 hade jag varit motionär på Friskis i ca 8 år. Började som 8-åring med barnjympa. En ledare kom fram till mig och frågade om jag ville bli juniorledare då det behövdes. Efter ett tags funderingar svarade jag "ja" . För mig innebar det att våren 2011 gick jag Friskis & Svettis ledarutbildning steg 1 i Lillsved, ligger i stockholms skärgård, och under sommaren gick jag steg 2 på samma ställe. I december 2011 blev jag till slut diplomerad ledare. Jag är otroligt stolt över mig själv att jag klarade av att bli ledare som 16-åring och är en utav de bästa sakerna i mitt liv(att varje vecka få lov att träna med barn!). Idag är jag 18 år och har varit ledare i drygt 1 år. Jag har växt väldigt mycket som person och ångrar inte för en sekund att jag gjorde valet att bli ledare. 
 
Var söndag är jag och håller pass för barn mellan 7 och 11 år och det ger mig sådan härlig energi så det inte är klokt! Med barnens leenden, skratt och glädje går jag alltid ifrån Friskis fylld med energi. 
 
För bara några år sedan kunde inte jag se mig själv som ledare, men allt är möjligt oavsett hur ens bakgrund ser ut. Det är bara en själv som sätter stopp för vad man kan uppnå. Så tänk på det! Du kan om du vill! 
 

Kommentera

Publiceras ej