Perstorp gymnasium

0kommentarer

För er som inte vet går jag på ett industritekniskt program med inriktning global industri. Vad innebär då detta program? Jo, under utbildningen får man lära sig att arbeta i en industri och på laboratorium. Man får göra ett antal språkresor och i trean får man utlandspraktik. Antingen i Europa eller i andra delar av världen. I trean kan man välja om man vill ha praktik en gång i veckan eller inrikta sig naturvetenskapligt (man får full högskolebehörighet). Så när jag tar studenten i trean kommer jag vara utbildad processoperatör + att jag kan läsa vad jag vill på högskolan! Toppen eller hur! Nackdelen är att vissa ämnen är inte världens roligaste och ibland supersvåra .. men det är bara och kämpa för allt det andra positiva med skolan väger upp det! Det finns massa andra saker som är värda att nämnas med skolan men det får bli en annan gång!

Min underbara klass i London i höstas! 

Kommentera

Publiceras ej